Testy zdolności

Testy zdolności SOVA to najnowszej generacji narzędzie mierzące potencjał kandydatów do szybkiego uczenia się oraz do analizy nowego materiału o charakterze pisemnym, liczbowym i/lub abstrakcyjnym.

System SOVA posiada funkcję adaptywną, co oznacza, że za każdym razem, kiedy kandydat odpowie prawidłowo na serię pytań w jednej sekcji, jest mu prezentowana pula pytań trudniejszych, jeśli jednak jego odpowiedzi będą nieprawidłowe, zostanie przekierowany do łatwiejszej sekcji pytań. System adaptywny badania pozwala na bardziej precyzyjną i dokładną ocenę potencjału kandydata w zakresie myślenia analitycznego. Dodatkowo dzięki tej funkcjonalności możliwe jest skrócenie czasu samego badania, co redukuje efekt zmęczenia.

Wyniki testów zdolności Sova uwzględniają zarówno dokładność jak i szybkości wypełniania. Mimo, że test nie posiada limitu czasu, czas udzielenia odpowiedzi przez kandydata jest rejestrowany i uwzględniany w wyniku końcowym, a następnie wynik jest porównywany z wynikami grupy normatywanej i przedstawiony na skali percentylowej.

Dowiedz się więcej i pobierz przykładowe raporty

Test rozumowania numerycznego ma na celu sprawdzenie, jak szybko i dokładnie kandydat/ka jest w stanie przetwarzać nowe informacje numeryczne i dokonywać obliczeń, by znaleźć rozwiązanie. Ten rodzaj myślenia analitycznego wykorzystywany jest w zadaniach, które wymagają analizy i interpretacji danych liczbowych, takich jak praca z wykresami i budżetami, czy też wykonywanie różnych obliczeń.

Test rozumowania werbalnego ma na celu sprawdzenie, jak szybko i dokładnie kandydat/ka jest w stanie przetwarzać nowe informacje ustne i pisemne oraz wyciągać z nich właściwe wnioski. Ten rodzaj myślenia analitycznego wykorzystywany jest w zadaniach, które wymagają zrozumienia dużej ilości informacji pisemnych, takich jak interpretacja treści dokumentów lub raportów.

Test rozumowania logicznego ma na celu sprawdzenie, jak szybko i dokładnie kandydat/ka jest w stanie analizować dane abstrakcyjne, takie jak identyfikowanie wzorców w sekwencjach logicznych. Ten rodzaj myślenia analitycznego wykorzystywany jest w zadaniach, które wymagają analizy danych abstrakcyjnych, na przykład w programowaniu lub analizach naukowych.